קיבוץ דפנה
קיבוץ דפנה
חסר רכיב

כתבות לזכרו של יצחק קוניאל ז"ל

27/09/2008
דברים לזכרו של יצחק קוניאל ז"ל מאתרים בגליל

מאתר "גליל עולה"
 יצחק קוניאל הלך לעולמו
יצחק קוניאל, מנהל קבוצת הנוער האגדי של הפועל גליל עליון, הלך הבוקר לעולמו בגיל 76. קוניאל, חבר קיבוץ דפנה, שימש למעלה מ- 20 שנה כמנהל קבוצת הנוער של הפועל גליל עליון ובתקופה זו הוא גידל שחקנים רבים שעברו תחתיו, טעמו מהסנדוויצ'ים המפורסמים שלו, חטפו קללות עסיסיות בספרדית, ומעל הכל קיבלו יחס חם ואוהב.
להלוויתו שהתקיימה בשעות הצהריים בבית העלמין של קיבוץ דפנה הגיעו מאות אנשים - משפחה, חברים ודורות של אנשי כדורסל מההווה ומהעבר, שבדרך כזו או אחרת, הלב הגדול שלו נגע לליבם.
ספורטאי מח' הספורט של הגליל העליון וכל תושבי הצפון משתתפים בצער המשפחה ומודים ליצחק על השנים היפות ועל טיפוח דור העתיד של הכדורסל בגליל.
מאמן קבוצת הנוער של הגליל ראובן נייברגר: "אורן עמיאל כתב על כריכה של ספר שהוא הקדיש ליצחק שלכל דבר בעולם יש גבול, חוץ מלמקום בלב של יצחק. אני מסכים עם כל מילה שאורן כתב שם, איש עם לב ענק, עם אהבה גדולה לילדים ובכלל לכדורסל הנוער בארץ. איש גדול, מחנך, שבשבילי הפך להיות כמו אבא שני". עוד הוסיף ראובן: "כששאלו את יצחק איך בגילו הוא עדיין רץ מאולם לאולם ברחבי הארץ הוא ענה: "הכדורסל בשבילי זה במקום תרופות". תמיד טען שזה משאיר אותו חי וצעיר. תמיד דיבר עם הילדים בגובה העיניים".

יצחק חוגג אליפות היסטורית עם נוער גליל עליון בעונת 2003/4
עומדים מימין: יצחק קוניאל, יוסי ראוך, נתי כהן, איילת אילת, מעוז כחלון, אידו פוקס, אורון בדר, אייל טולדו ואורן ניטוקר.
יושבים מימין: צביקה קנר, אלון אבן-צור, יוגב אוחיון, לירון צ'רנה ,ניר רימוני, יותם בליימן ורועי בראון.





כתבה על יצחק בעיתון ידיעות קרית שמונה שהתפרסמה ב- 28.12.2007
קוניאל ז"ל. תודה על השנים הנפלאות צילום: אביהו שפירא
מאתר mynet המקומון האינטרנטי של "ידיעות אחרונות"
אבל בגליל: אבי השחקנים יצחק קוניאל נפטר
מנהל קבוצת הנוער המיתולוגי של הפועל גליל עליון הובא ביום שישי למנוחת עולמים והוא בן 76. מאות ליוו אותו בדרכו האחרונה. יהלום ספד לו: "הדעת לא מרפה שניכנס לאולם בכפר בלום ולא תשב ליד שולחן המזכירות"
יוסי וקנין
פורסם: 28.09.08, 09:35
style 1 script 0
משפחת הכדורסל של הגליל העליון מרכינה ראש. ביום שישי לפנות בוקר הלך לעולמו המנהל המיתולוגי של קבוצת הנוער של הפועל גליל עליון, יצחק קוניאל, והוא בן 76. קוניאל נפטר ממחלה קשה.
במשך 20 שנה ברציפות ליווה קוניאל את דור העתיד בכל משחק והיה שותף לרגעים הגדולים: זכייה בגביע המדינה ב-1999 וזכייה באליפות ב-2004.
מיטב כדורסלני הגליל התחנכו על ברכיו מעידו קוז'יקרו, אבישי גורדון ויהוא אורלנד ועד יוגב אוחיון, רון סבג ויותם שירן. קוניאל היה גם המנהל של מאמנים שצמחו לגדולות כמו בוב גונן, ארז ביטמן ודיויד בלאט.
"לכל דבר בעולם יש גבול, לכל דבר חוץ ממקום אחד והמקום הזה הוא הלב שלך, הלב שלך יצחק", כתב אורן עמיאל על כריכת הספר 'הצוות המנצח', שנתן לקוניאל במתנה כשעזב את אימון קבוצת הנוער ב-2003.
כ-1,000 אנשים הגיעו ביום שישי לבית העלמין בקיבוץ דפנה כדי להיפרד מהאבא של השחקנים, מהאיש שקודם כל היה חשוב לו שהשחקנים יהיו בני אדם.
רכז הכדורסל של הגליל, ניר יהלום, ספד לו: "יצחק, שום חיה בטבע לא דואגת לצאצאיה כמו שאתה דאגת להם. ברוב הזמן הם לא ידעו כמה אכפת לך מהם - בלימודים, במשפחה, עם החברה ועם החברים. היה לך סוד- כשעושים משהו מהלב, זה חייב להיות טוב.
כל שחקן שקיבלת לנוער היה חשוב לך לבקש ממנו דבר אחד - שיהיה בן אדם. זה הסוד והמפתח לחיים הבוגרים. לא ויתרת לאף אחד ולא משנה מה היית צריך לעשות בשביל להגשים את העיקרון החינוכי הזה.
לפני שנה התחלתי לקרוא לך איציק. יצחק זה שם של אדם מבוגר. ומחלקת הנוער של הגליל העליון הייתה הילדות השנייה שלך. אלפי המפגשים האינטימיים בינך לבין הנערים, שהיו כבר יותר צעירים מנכדיך, היה הדבר הכי מזוקק שיש. נגעת בהם בצורה ששום מאמן לא הצליח, שאפילו ההורים שלהם לא היו מסוגלים. הם ידעו ברוב הזמן להחזיר לך אהבה, כבוד ואכפתיות.
זכית בכל התארים הקבוצתיים האפשריים. השמחה בהם הייתה אדירה, אבל האושר הגדול ביותר שלך היה כשהם התגייסו לצבא - ליחידות הכי קרביות שיש, ובאו להגיד לך שלום. כשפגשת אותם קרנת משמחה, החיבוק איתם היה פיצוי על כל ההשקעה שנתת בהם.
עוד שלושה ימים יסב כל העולם היהודי לציין את השנה החדשה. אנחנו גם נעשה זאת, רק שלנו זאת גם תקופה חדשה. הדעת לא מרפה שניכנס לאולם בכפר בלום ולא תשב ליד שולחן המזכירות. נצטרך ללמוד ללכת מחדש. ואנחנו לא רק שנלמד ללכת, נלמד לעשות הכול מחדש, והכי טוב. כי זה מה שחינכת אותנו. ואנחנו איציק נגרום לך להתגאות בנו ולהתרגש מאיתנו מלמעלה.
יצחק, גם אם זה כבר טיפה מאוחר, זה הזמן לבקש סליחה על הדברים הלא נעימים שעשינו לך ופגענו בך. זה לא היה בכוונה. תודה על השנים הנפלאות שהענקת למחלקת הנוער של הפועל גליל עליון. אנשים קטנים לא מייצרים צל, סביבך היה צל גם בשבילם".

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!

חסר רכיב