קיבוץ דפנה
קיבוץ דפנה
חסר רכיב

עלי דפנה 1037

01/12/2005

עלון קיבוץ דפנה מספר 1037 תאריך 29/07/04

   לתושבי השכונה, ברכות להנחת אבן הפינה לביתכם החדש

                                                           חברי דפנה


לקהילת דפנה שלום,

בטקס  מרגש שנערך ביום שישי בשעות אחר הצהריים

באתר הבניה שליד הפארק, הנחנו את אבן הפינה לשכונה החדשה. 

ילדי הגן חילקו פרחים לשכינינו החדשים  ובטון כיסה

קלף אשר נכתב במיוחד לארוע.  משפחת סדן לדורותיה

התכבדה בהנחת כפות הבטון הראשונות ולאחריה ראש המועצה, נציגי מבני תעשיה המנהלים את הפרויקט וכן נציגי יעד אדריכלים וחברת פלד קליין, המתכננים והמפקחים של הפרויקט.

זו לא רק אבן פינה לבית החדש שנרכש ע"י אלו שבחרו לחיות איתנו כאן אלה אבן פינה לקהילת דפנה החדשה המאגדת בתוכה חברי קיבוץ, תושבי קבע ותושבים ארעיים השוכרים כאן דירות. 

כל זה ועוד מחייבים אותנו לחשיבה מוניציפלית שלא התנסנו בה אך היא מבורכת ויתרונותיה רבים.

ברכות והצלחה  לכולנו !!

אחה"צ סתווי

 

אחרי צהרים של יום סתוו.

משבים קלים מערבלים

פרחי בוגונוויליה שנשרו,

ועץ הערבה מרשרש את עליו. 

 

חרדון עומד על עמוד

ומבצע תרגיל של שכיבות שמיכה,

מלווה בקולות עידוד

של מקהלת ציפורים.

 

אני נהנה מקרני שמש חמימות

וממשב קל ומלטף.

מוקסם מהמראות והקולות-

למרות זבוב מתחצף.

 

ניכר שגם כלבי נהנה הנאה צרופה

בין חצי תנומה

לבין נפנוף זנב

על אותו זבוב מחוצף.

 

הדברים האלו- הפשוטים

הם מתנת אלוהים.

מה טוב לו יכולנו להתפרק תדיר

מעול הדאגות, מהחמדנות למכביר,

ופשוט להתענג על נשימת אויר צח

ועל זימרת ציפורי שיר.

 

משה דיין Ph.D  אוניברסיטת ת"א

העורך

  

 ציפורה פיגלסון – דברים לזכרה.

 

צפורה פייגלסון נולדה בפסח של שנת 1913 בעיירה פלנגן שבליטא ששוכנת על חוף הים הבלטי. בת בכורה להוריה פסיה ושמעון קלומפוס ואחות לפרידה ולצילה ז"ל. המשפחה גרה בבית מרווח והתפרנסה בעיקר מהשכרת ביתם ליהודים, רבנים ובחורי ישיבה שבאו מכל רחבי ליטא לנפוש על חוף הים.

ציפורה גדלה במסגרת של משפחה רחבה וגדולה שהקפידה על חיי הדת והמסורת אך הייתה פתוחה דיה לאפשר לציפורה להשלים את לימודיה בבית הספר היהודי בלימוד השפה הגרמנית אצל מורה פרטי. אצל  בני דודיה, שהיו תלמדי ישיבה בעצמם, למדה לימודי תנ"ך וגמרה.

כמו צעירים רבים מבני דורה הצטרפה ציפורה בת  ה- 18 להכשרת "החלוץ" על אף התנגדות הוריה. בהכשרת "גשר" בקובנה הכירה ציפורה את מאיר פייגלסון ז"ל עמו התקשרה בקשרי אהבה וגורל שתחילתם בנס ציונה והמשכם בדפנה.

לארץ עלתה ציפורה לבדה בשנת 1936 והצטרפה מיד להכשרה בנס ציונה. ציפורה הגיעה לארץ בתקופת המרד הערבי הגדול ולאחר זמן מה נשלחה לקורס בישול בשכונת בורוכוב בתל אביב. ציפורה עבדה במטבח בגבעה והייתה מחסנאית הפרודוקטים. הדי התקופה הסוערת הזו: היריות על הפלוגה, סכנת המארבים בדרכים מתערבבים בזיכרונותיה של ציפורה עם שמחת החיים והאופטימיות החזקה של החיים בפלוגה בנס ציונה.  כמחסנאית הפרודוקטים הייתה ציפורה יורדת השכם כל בוקר על גבי החמור לשוק של נס ציונה לקנות מצרכים טריים לחברים ולתינוקות. לא פעם ולא פעמיים נתקלה בהצקות והקנטות של ערבים שהיו מחכים לה בדרכה.

מאיר, שהתעכב בליטא עקב שירותו הצבאי, עלה ארצה כעבור שלוש שנים והם התאחדו מחדש בנס ציונה ובאו בקשר נישואים בשנת 1939. אריק, בנם הבכור, נולד בבי"ח בינלסון שנה מאוחר יותר. לידתן של הבנות אביבה ופנינה השלימו את בניית הקן המשפחתי שבנו במשותף ציפורה ומאיר ז"ל בדפנה. חיי המשפחה הפורחים והחמים נקטעו באחת עם נפילתו של מאיר במלחמת ששת הימים.

ציפורה, אלמנה צעירה בת 52 נותרה להתמודד לבדה עם האסון שפקד את המשפחה. אבל היא לא נכנעה לכאב ולא נתנה לגעגועים להכניע אותה. בחוזקה ובנחישות גדולה המשיכה לנהל את אורחות הבית והגינה שטיפח למענה מאיר. בדאגה רבה ובמסירות פרסה חסותה על ילדיה ועל הנכדים שנולדו במשך הזמן. כמו אומרת להמשיך את מפעל החיים המשותף שבנתה עם מאיר בעלה האהוב.

אנו נזכור את ציפורה, אישה עמלנית וחרוצה שלא בחלה בשום עבודה. ברפת, בבתי ילדים כמטפלת עם מרים זילברשייד וכמבשלת המרקים המומחית במטבח. עד שנותיה האחרונות עוד המשיכה לעבוד כתופרת מסבירת פנים במחסן הבגדים. לא נכנעת לכאב האישי ולא מוותרת לקשיים שבאו עם חלוף הזמן ולגילה המתקדם.   

לפני יותר משנה נאלצה ציפורה לעבור להתגורר ב"בית אלה". עד ימיה האחרונים לא משלימה עם רוע הגזירה שהכתיבו לה בעיותיה הבריאותיות.

 

עם לילה לא עמד לה כוחה יותר והיא נפטרה בשלווה מוקפת בילדיה ובני משפחתה הענפה.

יהי זכרה ברוך.

כתבה: תמר שאקי

בקהילה מאת תמר שאקי

 

מהחלטות הנהלת קהילה:

 

הצגת המועמדים התקיימה באסיפה הכללית ביום חמישי 21 באוקטובר.

הצבעת קלפי בעקבות האסיפה התקיימה ביום ראשון 24 באוקטובר.

 

  1. הצגת מועמדים לאישור האסיפה

 

א.      לתוספת להנהלת הקהילה: בחירת שניים מתוך חמישה מועמדים: בוריס רייסברג, הרצל יצחק, מיכאלה שפירא, ניר רודה, עמוס ברין.

ב.       בחירת מרכז ועדת תכנון. עם סיום שלוש שנות קדנציה של יעקב גרינבויים יצא מכרז לריכוז הועדה.  המועמדים הם: אלי ליבנה, יהודה בן יהודה, עמוס ברין.

 

ג.        בחירת מנהל כספים לקהילה: המועמדים הם: שי יעקב (יפתח), נמרוד מנקס (נאות מרדכי), מושיק שחר.

 

ד.       בעקבות בקשת עמוס ברין, מנהל הקניונית, להגיש את מועמדותו לתפקיד גזבר לקהילה הוחלט: בשל ניגוד אינטרסים, מנהל עיסקי של אחד מענפי הקהילה אינו יכול לשמש בתפקיד מנהל הכספים של הקהילה.  החלטה זו תובא לאישור האסיפה במועד אחר. 

 

 

 

 

תוצאות קלפי מתאריך 24.10.200

 

איחוד מרכז משק + גזבר  הצעת הנהלה כלכלית

 

בעד 78        נגד 9        נמנע 36

 

 

 

תוספת להנהלת קהילה  נבחרו :                                     מרכז ועדת תכנון

             מיכאלה שפירא  -  ניר רודה                                      נבחר – יהודה בן יהודה

 

 

 

מנהל כספים לקהילה

נבחר – משה שחר

 

 

 

 

  1. אושרה מועמדות דורית הדר-דרור לתפקיד נציג ציבור בצוות פרט ורווחה.

 

  1. בחירת מרכז/ת חינוך ודרכי בחירת בעל/ת משרה זו.

רותי לבנון מסיימת שלוש שנים בתפקיד זה.  רותי נבחרה לתפקידה על ידי הנהלת הקהילה בנובמבר 2001  לריכוז מגזר הבלתי פורמאלי וכחצי שנה לאחר מכן נבחרה לתפקידה הנוכחי כמרכזת כוללת של כל מגזרי החינוך בדפנה.

כתב המנוי לתפקיד מרכז החינוך בדפנה לא הוגדר במודל "המבנה הארגוני" שאושר בדפנה ב- 1999 טרם השינוי ומתוך זה אין לנו כללים לגבי דרך הבחירה או אשרור ממלא התפקיד. הנהלת הקהילה יחד עם צוות משאבי אנוש קיימה מספר דיונים בעניין זה וגיבשה את את עמדתה.

 

החלטה:

א. ייפתח מכרז חדש לתפקיד. צוות משאבי אנוש שיושב כועדת מכרזים ייגבה את עצמו בנציגי הורים, נציגי עובדים בחינוך, ובנציג/ה ממחלקת החינוך של המועצה. באחריות און ועירית הפעלת ועדת המכרז וניהול המכרז.

 

ב. הצוות יביא את המלצתו בפני הנהלת הקהילה והיא תבחר ותאשר את המועמד/ת.    

 

  1.  החלפת חלונות עץ בחלונות אלומיניום – 2004

היתרות בתקציב אחזקת דירות מאפשרות להמשיך בפרויקט גם השנה.

על פי החלטת הנהלת הקהילה משנה שעברה ימומן הפרויקט על חשבון יתרת תקציב אחזקת דירות ובהשתתפות עצמית של הדיירים ב- 50% מהעלות. זה מאפשר ביצוע החלפה בעוד 20 דירות. הדיירים יוכלו לפנות למנהלי הקהילה על מנת להסדיר את חלקם בהחזר המימון.  ביצוע ההחלפה יהיה לפי "גיל" הבית ובתוך זה על פי שנות הוותק של הדיירים.

בהמשך לפרויקט שהחל לפני שלוש שנים תושלם החלפת החלונות בדירות 36 הצפוניות ויתחילו עבודות החלפה בשורת הבתים הדרומית של בתי שכונת "יובלים".  יהודה בן יהודה ילווה את העבודה ויהיה בקשר עם הדיירים.

  1. אישור חופשה מחוץ לקיבוץ ליפתח דיניסמן לתקופה מוגבלת. בעקבות נישואיו של יפתח דיניסמן במזל טוב עם יסמין חברת קיבוץ שניר פנה יפתח  להנהלת הקהילה לאשר לו שנת חופשה מחוץ לקיבוץ. הנהלת הקהילה דנה בבקשה ואישרה ליפתח חופשה מחוץ לקיבוץ לתקופה מוגבלת שלא תעלה על שלושה חודשים החל מ- 1 באוקטובר 04. הבקשה אושרה לתקופה מוגבלת מאחר ויפתח מתכוון להמשיך בעבודתו במפעל ומאחר ועל פי סעיף 8 בתקנון יציאה לשנת חופשה מחוץ לקיבוץ נקבע כי חבר בשנת חופשה לא יוכל לעבוד בקיבוץ. עד סוף התקופה יצטרך יפתח לבחור ולהחליט על מעמדו כלפי הקיבוץ ואו למצוא עבודה חלופית מחוץ לקיבוץ.

 

ליריב רוזנטל

 

זר ענק של תודות על התגייסותך לטובת התרבות הדפנאית ועל תרומתך לשנה התרבותית הנהדרת שהיית שותף לה כחבר בצוות עם ערן שחר. יישר כח.

 

בית דפנה

 

 

* * * * *

 

 

ברכת הקהילה להנחת אבן הפינה לבתי הרחבה קהילתית

דפנה, 22 באוקטובר 2004

 

(הדברים הוקראו ע"י תמר בטקס הנחת אבן הפינה)

 

אהרן ולנסי, ראש המועצה האזורית , אורי אמיר, מנהל אגף התפעול, אביהו ביאלי, מנהל החברה הכלכלית וכל אנשי המועצה השותפים בהקמת השכונה.  למשרד השיכון, המנהל לבניה כפרית ובמיוחד לשלמה פייבלוביץ מנהל המחוז.

לחגי רודנר מחברת "מבנה תעשייה" ואלון פרס.  לחברת "פלד קליין", שמלווים את הפרויקט מיום היווסדו ובמיוחד לאיל פלד, אנדי קליין ואבי חורב. למשרד "יעד אדריכלים" ובמיוחד למתכננים נעמן בלקינד,ודורון רוהטין.

ולעורכי הדין: איתן ניר ויוחאי בטשא. חברים ואורחים.

זכות גדולה נפלה בחלקי להשתתף במעמד זה של הנחת אבן פינה לשכונה חדשה בדפנה, ולהודות בשם חברי הקהילה לכם הרבים שנתתם יד, כתף, והרבה מזמנכם על מנת להפוך חלום כל כך יפה של ישוב צומח ומתרחב למציאות אמיתית בשטח.

 

תודות מיוחדות לדפנאים שיש להם חלק נכבד וגדול ביום חג זה.  לאבי גור, שלקח את החלום במלוא הרצינות ועשה ממנו פרויקט. לאלי ליבנה, ישי שנהב ואסתר רווה, לחברי ועדת קליטה ותשתיות, ולכל החברים הרבים שהצטרפו למאמץ וסייעו בהגשמת החזון של דפנה מתחדשת וגדלה.

ולכם המצטרפים החדשים, חתני השמחה של היום הזה, אנו חברי דפנה מברכים אתכם על שבחרתם לבנות כאן בית בנוף הדפנאי בן השישים וחמש. שבחרתם לחזק אותנו ולהתחזק בנו.

בשעת רצון זו של בין השמשות, ובסמוך לנחל הדן הזורם כאן מאז ומעולם – נחבור יחדיו ונשלב ידיים לדפנה צומחת ופורחת.

שבת שלום.

תמר שאקי

 

 

זרים של פרחים ותודות

לכל אחד ואחת מהמארגנים והמשתתפים בטקס של הנחת אבן הפינה לשכונה החדשה. במיוחד לחברות מועדת קליטה ולערן.   גאים בכם.

                                                                                 בית דפנה

 

ברווחה  מאת עירית רווה

 

·        סדנת פרישה

בשבוע שעבר התחלנו בסדנת פרישה ליוצאים לפנסיה ולאלו שכבר בגיל הפרישה. בסדנא לוקחים חלק כ- 14 חברים וחברות והיא תימשך על-פני 6 מפגשים הסדנא מועברת על-ידי עובדות-סוציאליות ממחלקת הרווחה שבמועצה.

כאשר, התכנים המועברים בה כוללים:  התייחסות לנושא גיל הפנסיה והיחס לפרישה מהעבודה, בחינת הזכויות מהקיבוץ ומהמדינה היחסים עם המעסיקים, בריאות בגיל השליש והשפעתה על המשפחה והזוגיות וכן בדיקת האפשרויות לניצול שעות הפנאי, הקיימות באזורנו ,

 

·    בית אלה

       1 - השיפוצים בבית נכנסים לישורת האחרונה, עם בניית גג הרעפים  עד כה הותקנו בבית ספרינקלרים ומתזים לכיבוי-אש,  

        מערכת גלאי עשן וכן הועבר קו מים חדש למבנה. שידרוג זה של הבית בא בעקבות דרישות של משרד-הבריאות ועמידה

         בתקנים חדשים אותם הם מציבים מעת לעת.

 

       2 - בעקבות החלטות הנהלת קהילה בדבר הבטיחות בדרכים ונסיעת רכבים על המדרכות, הוחלט לסגור על-ידי עמודים

       את מעברם של כלי-רכב, דרך הכניסה המערבית למדרכה מדרום לבית-אלה (המדרכה העוברת מצפון למועדון ולדשא הגדול

       והמחברת בין הכביש הראשי לאורך הנחל לחדר-האוכל). החלטה זו מתבצעת בעקבות שורה של תאונות קטנות בהן נפגעו

       הולכי-רגל ורוכבי האופניים מהמכוניות הנוסעות

 

·    יום הזקן הביינלאומי

יום הזקן לציון האירועים הבינלאומיים נחגג השנה בחדר-אוכל של קיבוץ כפר-גלעדי. באירוע לקחו חלק כשלוש מועצות אזוריות:  גליל-עליון, בקעת בית-שאן ועמק הירדן.

החגיגה המשותפת הנה מסורת שנתית ליצירת מפגש בין וותיקי הגליל והעמקים.

באירוע, המתקיים מדי שנה לציון יום הזיכרון ליצחק רבין,  הופיעו "להקת פיקוד צפון", נשא דברים אלוף הפיקוד - בני גנץ וכן שרו ורקדו ב"שירה בציבור" עם עירית כץ ממחניים.

 

 

* * * * *

 

 

·    מינוי מנהלי הסדר ביטוח לחברי דפנה ולמועסקים בדפנה

אנו שמחים לבשר על סיום המהלך של בחירת מנהלי הסדר ביטוח לחברי דפנה. בימים אלה נחתם חוזה עם סוכנות ביטוח "שחם" ששניים מסוכניה: יוסי אלקבץ ותמיר הלשטוק ישמשו כמנהלי הסדר הביטוח של הקיבוץ. על פי ניסיונם של קיבוצים אחרים ושל מפעלים וחברות עסקיות רבות בארץ הוכח כי ניהול אחיד של מערך הביטוח הפנסיוני של הקיבוץ מאפשר הוזלה ניכרת בעלויות הכיסוי הביטוחי ושיפור ניכר בתנאי הביטוח הפרטני.

 

הבחירה בסוכני חברת "שחם" נעשתה במכרז בו השתתפו שישה סוכני ביטוח אחרים, ולאחר שהוכח כי הצעתם מעניקה לקיבוץ שרות מקצועי ואיכותי יחד עם הוזלה ניכרת בעלויות הביטוח. יוסי ותמיר יתחילו בעבודתם בדפנה כבר בימים הקרובים במתן יעוץ אישי פרטני לחברים ושרות ויעוץ למנהלי התאגידים והענפים ולעובדיהם.  עירית רווה, מנהלת פרט ורווחה תהייה איש הקשר והיא אחראית על לוח הזמנים ושעות הקבלה של יוסי ותמיר ועל תאום הפגישות אתם.  בהזדמנות זו נודה לעטרה פרס שהפיקה את הנתונים לטובת המכרז.

 

אנו מקווים כי ההסדר החדש יאפשר לחברים לנהל את תיקי הביטוח השונים שלהם באופן הזול ביותר ולקבל תמורתם ביטוחים בתנאים הטובים ביותר. אנו מאחלים ליוסי ולתמיר את ברכת הדרך ומקווים לשיתוף פעולה פורה לרווחת חברי דפנה ולעובדיה. 

 

תמר שאקי, און פקטור, עירית רווה

 

לוח מידע ומכרזים

חוג משוטטים

יוצא אל

יפו העתיקה וסיור אל העיר הלבנה בתל אביב ב 4/12/04

בהדרכת צפריר קורציה

 

פרטים והרשמה 6816640/2

מכרז לדירה בקיבוץ דפנה

דירתה של לאה יוסילביץ ז"ל,

דירת ותיקים סטנדרטית שעברה שיפוצים,

עומדת למכרז. הדירה נמצאת מצפון לבית הסיעודי.

 

חברי קיבוץ דפנה המעוניינים להגיש מועמדותם

מוזמנים להגיש בקשה בכתב למשרד המזכירות

עד לתאריך 10.11.2004

מכירת בגדים "התחדשות"

 

ביום ראשון 31.10-ה

בשעות 18:30-16:00

תתקיים תערוכת בגדים

במחסן הבגדים

של מיטב המעצבים

גינזה, סקופ, אלונה מירון, קקאו

ועוד...

מילגות 2005

 

המילגות מיועדות לסטודנטים תושבי יישובי מועצה אזורית גליל עליון:

 

1 - מלגת הנצחת קרן גרוס

 

2 – מלגות המועצה

 

3 – קרו משפחת רבינוביץ לסטודנטים לרפואה

 

4 – קרן מילגות לחינוך חקלאי .

 

אתר מילגות     www.milgot.co.il

לבירור נוסף נא לפנות ל יונית קורן  מנכ"ל המועצה  וכן לענק המק.

מכירת בגדים "התחדשות"

 

ביום ראשון 31.10-ה

בשעות 18:30-16:00

תתקיים תערוכת בגדים

במחסן הבגדים

של מיטב המעצבים

גינזה, סקופ, אלונה מירון, קקאו

ועוד...

" פרופיל "

 

למשרד במוסד ציבורי דרושה  מזכירה  ליום בשבוע  מ08:00 עד  16:00 .

 

דרישות:  ניסיון וידע בניהול משרד.

טל 6816691   פקס 6816633

 


ענף השכרת הדירות

 

 

שנת תשס"ה מוצאת את ענף השכרת הדירות במצב מצויין, עודף שנתי צפוי של 2 מיליון ש"ח והכנסה חודשית של 300,000 ש"ח. יש כיום 200 דירות מושכרות שנוספים להן גם כמה מבני ציבור ופונקציות שונות אחרות.

 

בשיכון א' 32 יחידות דיור, שכולן מושכרות לסטודנטים. בכל בניין שני סוגי דירות. הדירות הקיצוניות של הבניין גדולות יותר כי לכל אחת מהן נוסף חדר בטחון ואותן אנו משכירים לשני אנשים (זוג או שני שותפים). דירות האמצע, הקטנות יותר, הכוללות רק חדר גדול וחדר מעבר, מושכרות לאדם אחד. היתרון של הדירות הללו הוא שהמטבח שנמצא בחדר הכניסה מרווח יחסית.

 

בדירות הממוקמות לאורך הכביש (שיכון המתנדבים לשעבר), שיפצנו את החדרים והוספנו, כבר בשנה שעברה, פינות מטבח בכניסה וסגרנו אותה בתריסים. הדירות הללו בסגנון דירות גלריה הן קטנות וקומפקטיות.

חדרי הבטחון שנבנו בשורה ממולן משמשים כדירות מחסן לחברים או לתושבים וחלק מהן החל להיות מושכר כחדרי משרדים.

 

השיכון שלארוך הדן, הכולל 20 יחידות דיור הוא השיכון המבוקש ביותר על-ידי הסטודנטים, גם בגלל הקרבה לנחל וגם בשל הסידור הפונקציונלי בתוכן (2 חדרים, שירותים, מקלחת ומטבחון).

 

48 דירות הקומותיים (מגורי החברים הותיקים לשעבר) מושכרות לסטודנטים בעיקר. אלו דירות בעייתיות במקצת בגלל פינת המטבח הבלתי נוחה. בחלק מהדירות הללו ערכנו שיפוץ קטן של הגדלת פינת המטבח על-ידי הורדת הקיר המפריד בין פינת המטבחון הפצפונת מהעבר וחיבורה לכניסה-מרפסת. השיפוץ הזה נעשה על חשבון הדיירים בקיזוז משכר הדירה שלהם. בדירות האלו גרים בדרך-כלל שני סטודנטים בדירה. יש לציין כי בשנים האחרונות שידרגנו את הדירות האלו על-ידי החלפת הצנרת והחלפת מסגרות החלונות וקורות התמיכה.

 

במרכז המשק ישנן עוד כ-54 דירות של חברים מבוגרים, חלקן היו שייכות לחברים השוהים כעת ב"בית אלה" וחלקן לחברים שהלכו לעולמם. דירות אלו מושכרות ומנוהלות על-ידי ענף השכרת הדירות אך שכר הדירה עובר למגזר הקשישים בקיזוז אחוז מסוים של דמי ניהול המועברים לטובת הענף.

 

בשכונת סחלב (ה"16") גרות 9 משפחות שכולן עם ילדים קטנים. ובנוסף קיימות מספר דירות בשכונת המגורים שלנו (כמו הדירה מעל משפחת תומר ואחרות) בהן גרות משפחות תושבים בשכירות.

בחודש האחרון הוסב למגורים והושכר "בית גפן" מתוך מצוקה של דירות וביקוש רב.

 

הביקוש רב גם בתחום מבני הציבור, שלא אפרטם כאן כי מרביתם מוכרים לציבור. הפוטנציאל בתחום זה עדיין לא מוצה, הקושי לפנות מבנים הוא לעיתים לא רק קושי ענייני אלא גם קושי רגשי.

ככלל, אני רוצה להדגיש שהענף שאני עומדת בראשו, מנוהל באופן עסקי, בצמוד למנהלת הקהילה ולרכז המשק, והתוצאות מדברות בעד עצמן. עם זאת, השיקולים היומיומיים כרוכים כמובן בהמון רגישות והתחשבות וההחלטות הן תמיד תוצאה של שיקול דעת מורכב וגמיש, שלוקח בחשבון לא רק את התועלת העסקית גרידא.

 

הצד הטוב והמרגש בעבודה הזו הוא העובדה שדפנה מהווה מקור משיכה כה גדול גם לבני דפנה וגם לאחרים המגיעים לאזור. הסבת בית גפן למגורי דירה מצביעה על אחד המאפיינים של דפנה כקהילה בהקשר לענף השכרת הדירות: לדפנה רשימת המתנה עצומה. הביקוש גדול בהרבה מההיצע שלנו.

אנחנו משכירים בסך הכל 40 דירות למשפחות תושבים ואין צורך לפרט את הערך המוסף הרב שמשפחות אלו מביאות לקהילה הקטנה שלנו, בזכותן יש תחושה גדולה ורבה של יישוב נורמלי שבו המשכיות וזרימה של דורות. בשנים האחרונות הצטרפו הרבה בנים ובנות עם ילדיהם המהווים דור רביעי בדפנה ודור שלישי של נכדים לבני הדור השני וזה הרי מצב מבורך.

אני מקווה שנהיה חכמים מספיק כדי לשדר למשפחות הבנים האלו עד כמה הם חשובים לנו, לא רק למשפחותיהם אלא לנו כולנו כקהילה.

 

 

רינה זהבי


גינון דפנה

הפרעות במדרכות

 

 

בבוא עונת הפירות, מוכרת התופעה של נשירת הפירות על מדרכות וכבישים. מרבית בעלי העצים לא טורחים לאסוף את הפירות הנרקבים והנמרחים.  זה מכוער, לא נעים ואף מסוכן להולכי רגל ורוכבי אופניים מכל הגילים. בשם הציבור אנו קוראים לבעלי עצי הפרי אשר לצד המדרכות והכבישים,

לגלות יותר אחריות ולאסוף את פירותיהם הנושרים בעוד מועד.

  

מיטרד נוסף לאוכלוסיה הם ענפי שיחים או עצים הפולשים למדרכות וכבישים ומפריעים לעוברים ושבים.

גם כאן נקראים בעלי השיחים או העצים, להרגיש אחריות למעברים הסמוכים אליהם ולשמרם פנויים, בעזרת מזמרה או משור בעוד מועד.

 

  

                                                                                     בתודה,

                                                                                              מנהלי הקהילה ועובדי הנוי

 

 

* * * * *

טיפול זוגי ומשפחתי

 

 

שרות חדש הניתן במחלקת הרווחה במחיר מסובסד.

הטיפול מתמקד ב:

      *בעיות של ילדים במסגרת משפחתית

      *קשר הורים ילדים

      * התמודדות עם מצבי לחץ ומשבר במשפחה

    

לפרטים נא לפנות באמצעות העובדת הסוציאלית של הקיבוץ או בפניה ישירה אל מחלקת הרווחה 6816427

 

למיכאל פלוי

 

ברכות לגיוסך לצה"ל.

הצלחה בשרותך הצבאי ושוב הביתה בשלום.

 

בית דפנה

קווי אגד לירושלים והצפון

קו חדש 962   יוצא מטבריה דרך עפולה וכביש 6 לירושלים.

מצפת לירושלים קו  982 דרך כביש 6 ומצפת לבני ברק דרך כביש 6.

 

נתיב אקספרס בקו 511 הוסיף נסיעה בשעה 06:30 מקריית שמונה לצפת

 


מזל טוב ליום הולדתך

החל בחודש אוקטובר  2004


משה

אדלסון

מאיר

אוסטרובסקי

זיוה

בלום

נעמי

בן-דוד

ענת

גולן

צהל

גרינבוים

נאוה

הדר

מרים

וינטר

גיטה

ינקילביץ

אראלה

כבירי

ארנון

כהן

סימה

מן

אבישי

פלג

עטרה

פרס

יאיר

רוזנטל

יפה

רון

בוריס

רייסברג

דני

תומר

קיבוץ דפנה תיקשורת קהילתית:  עלון  | דפי מידע

 אתר אינטרנט  tikshoret@dafna.org.il


חסר רכיב